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1. Identity statement
Reference TypeConference Paper (Conference Proceedings)
Siteplutao.sid.inpe.br
Holder Codeisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identifier8JMKD3MGP3W/3FCLE9H
Repositorysid.inpe.br/plutao/2013/12.12.17.25.36
Last Update2015:03.10.19.24.42 (UTC) administrator
Metadata Repositorysid.inpe.br/plutao/2013/12.12.17.25.37
Metadata Last Update2021:02.11.18.16.27 (UTC) administrator
Labellattes: 7752228013890691 1 SilvaFonsZana:2013:ApCoLQ
Citation KeySilvaFonsZana:2013:ApCoLQ
TitleAplicação do Controlador LQR em Manobras de Rendezvous para Satélite Artificial em Órbita LEO
FormatDVD
Year2013
Access Date2024, May 19
Secondary TypePRE CN
Number of Files1
Size509 KiB
2. Context
Author1 Silva, William Reis
2 Fonseca, Ijar Milagre da
3 Zanardi, Maria Cecília Franca de Paula Santos
Resume Identifier1
2 8JMKD3MGP5W/3C9JHD8
Group1 CMC-ETES-SPG-INPE-MCTI-GOV-BR
2 DMC-ETE-INPE-MCTI-GOV-BR
Affiliation1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
2 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
3 unesp
Author e-Mail Address1 reis.william@gmail.com
2 ijar@dem.inpe.br
3 cecilia@feg.unesp.br
e-Mail Addressreis.william@gmail.com
Conference NameSimpósio Brasileiro de Automação Inteligente, 11 (SBAI) e Conferência Brasileira de Dinâmica, Controle e Aplicações, 11 (DINCON).
Conference LocationFortaleza
Date2013
Book TitleAnais
Tertiary TypeArtigo
History (UTC)2013-12-12 17:25:37 :: lattes -> administrator ::
2021-02-11 18:16:27 :: administrator -> marcelo.pazos@inpe.br :: 2013
3. Content and structure
Is the master or a copy?is the master
Content Stagecompleted
Transferable1
Content TypeExternal Contribution
Version Typepublisher
KeywordsDinâmica Orbital
Rendezvous
Controlador LQR
Equação de Hill-Clohessy-Wiltshire
AbstractThis work aims to realize a study of rendezvous maneuvers between satellite atmospheric reentry (SARA), regarded as a chaser vehicle, and a target vehicle in orbit LEO permanent. A theoretical study of the dynamic equations for the relative motion, proposed by Hill-Clohessy-Wiltshire, and a study of control system for such rendezvous maneuver is performed, considering the dynamics of the actuators negligible. The control technique of multivariable Linear Quadratic Regulator (LQR) is used as a method to design the control system making use of the computational tool MATLAB. In simulations of rendezvous maneuvers, it was used as a strategy, approaches between the chaser and target vehicles by V-bar and its was analyzed the temporal evolution of the position, velocity and the force required to the control with the intention to evaluate the response speed of such control system. With the graphical visualization of 3D maneuvers, it is observed that the LQR control technique applied to the problem was adequate and with satisfactory results. Stresses those, to design, understand and manipulate controllers for orbital maneuvers of rendezvous accurate can make the difference between success or failure of a project that certainly involves high budget. RESUMO: Este trabalho tem por objetivo realizar um estudo de manobras de rendezvous entre o Satélite de Reentrada Atmosfé- rica (SARA), considerado como um veículo perseguidor, e um veículo alvo em órbita permanente LEO. Um estudo teórico da modelagem das equações dinâmicas de movimento relativo, propostas por Hill-Clohessy-Wiltshire, e um estudo do sistema de controle para tais manobras de rendezvous é realizado, considerando a dinâmica dos atuadores desprezíveis. A técnica de controle de multivariáveis Regulador Linear Quadrático (LQR) é utilizada como método para projetar o sistema de controle fazendo uso da ferramenta computacional MATLAB. Nas simulações das manobras de rendezvous, utilizou-se como estratégia, aproximações entre os veículos perseguidor e alvo por V-bar e são analisadas a evolução temporal da posição, velocidade e da força necessária para o controle com a intenção de avaliar a velocidade de resposta de tal sistema de controle. Com a visualização gráfica das manobras em 3D, observa-se que a técnica de controle LQR aplicada à planta do problema mostrou-se adequada e com resultados satisfatórios. Salienta-se que projetar, entender e manipular controladores cada vez mais precisos para manobras orbitais de rendezvous pode fazer a diferença entre o sucesso ou fracasso de um projeto que certamente envolve alto orçamento.
AreaETES
Arrangement 1urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção pgr ATUAIS > CMC > Aplicação do Controlador...
Arrangement 2urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDMC > Aplicação do Controlador...
doc Directory Contentaccess
source Directory Contentthere are no files
agreement Directory Contentthere are no files
4. Conditions of access and use
data URLhttp://urlib.net/ibi/8JMKD3MGP3W/3FCLE9H
zipped data URLhttp://urlib.net/zip/8JMKD3MGP3W/3FCLE9H
Languagept
Target Filesilva_aplicacao.pdf
User Grouplattes
marcelo.pazos@inpe.br
Reader Groupadministrator
marcelo.pazos@inpe.br
Visibilityshown
Read Permissionallow from all
Update Permissionnot transferred
5. Allied materials
Mirror Repositoryiconet.com.br/banon/2006/11.26.21.31
Next Higher Units8JMKD3MGPCW/3F2UALS
8JMKD3MGPCW/446AF4B
Host Collectiondpi.inpe.br/plutao@80/2008/08.19.15.01
6. Notes
Empty Fieldsarchivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination doi edition editor isbn issn lineage mark nextedition notes numberofvolumes orcid organization pages parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project publisher publisheraddress rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark serieseditor session shorttitle sponsor subject tertiarymark type url volume
7. Description control
e-Mail (login)marcelo.pazos@inpe.br
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